Stockholm Life samlar
life science i Stockholm

Du är här

Frukostseminarium: Hur vinklar du projektet för att intressera investerare?

måndag, 14 mars, 2016 - 07:45 till 09:00
Stora investerare får hundratals projektförslag varje år och ju större plånbok desto fler förslag. Samtidigt investerar många inte i fler än 2-3 projekt per år. Det betyder att minst 9 av 10 förslag åker rakt ner i returpapperskorgen. Har du tur bläddrar de igenom broschyren innan den går till återvinning. 
Det här passet handlar om hur man pitchar en investerare: Hur du skriver så att det både är intressant och trovärdigt. Och hur man presenterar så att budskapet, inte publiken, går hem. Du får veta vad bör du ha med för att visa att ditt projekt har både innovationshöjd och potential och du får se hur du lägger upp en presentation eller ett investerarmemorandum får att nå igenom bruset.
 
Anna Törner är VD på SDS och Lars-Lennart Carlsson är Senior Advisor Medical Communication på SDS. Båda  arbetar med kommunikation inom life science och har stor vana att identifiera och kommunicera ”Unique Selling Points” och formulera budskap som når fram.
 
När: 14 mars 2016, kl. 08.00-09.00 (frukost serveras från 07.45)
Var: Wenner-Gren Center, Sveavägen 166, plan 24 (ta hissarna till plan 23)
Hur: registreringen är stängd, hör av dig till anna.frejd@ssci.se om du är intresserad av att komma på seminariet!
 
Eventuell avanmälan görs till anna.frejd@ssci.se.