Stockholm Life samlar
life science i Stockholm

Du är här

Frukostseminarium: Inbound och content marketing

onsdag, 24 augusti, 2016 - 07:45 till 09:00

En sak är klar; med de senaste årens utveckling inom tillgång till information via nätet, går de allra flesta online för att söka information innan de köper en produkt eller service. Vilka konsekvenser har det för ditt företag?

Businesses that want to generate more sales and increased awareness benefit greatly by providing valuable content – content their customers are looking for to make an informed buying decision.
 
If you fail to create, and make visible, the type of content that helps your future customers in their "buyer's journey", your chances to influence their buying decisions are very slim. Your competitors will take the lead instead. 
 
The breakfast presentation will cover: 
  • Basics of Inbound & Content Marketing
  • Developing personas and content
  • Social media outreach 
Julian Stubbs och Robert England från UP THERE, EVERYWHERE kommer att presentera. UP THERE EVERYWHERE är en global molnbaserad byrå och en av Sveriges främsta när det kommer till inbound marketing. UP är en HubSpot Gold Partner-byrå. 
 
När: 24 augusti, kl 08.00-09.00 (frukost serveras från 07.45)
Var: Wenner-Gren Center, Sveavägen 166, våning 24 (ta hissarna till våning 23)
Hur: Anmälan är nu stängd, vänligen kontakta anna.frejd@ssci.se om du är intresserad av att delta. Observera att seminariet hålls på engelska.
 
Då antalet platser är begränsat behöver vi din anmälan senast 17 augusti.
 
Om du behöver avanmäla dig, mejla anna.frejd@ssci.se eller använd den länk du får när du registrerar dig.